söndag 20 oktober 2013

Någon blev lat och tappade gnistan.

Det var jag. Jag har bara inte känt det den senaste veckan. Men det är väl fortfarande acceptabelt, antar jag, eftersom det fortfarande 'bara' är oktober... Får väl hoppas att gnistan kommer tillbaka snart. Om en vecka har jag höstlov och då kan jag i alla fall inte skylla på att skolarbetet knuffar bort alla mina julkänslor. Då ordnar det sig nog.

Idag har familjen rensat vindarna. Båda två. Man blir ju lite mörkrädd när man tänker på hur mycket skräp man samlar på sig som får stå och damma... Vissa saker har man ju helt glömt bort.

Jag fann till min glädje en massa gammalt porslin från farmor. Jag älskar porslin, och antikviteter (dessa kan väl inte klassas riktigt som antikviteter men gamla var de), så jag fick ett litet lyckorus när de dök upp. Jag sprang genast ner och diskade rent dem och gjorde dem fina. Sedan serverade jag broccolisoppa i några av skålarna. Bilder kommer någon gång i framtiden.

Allt som allt har det väl vart en helt okej söndag.

Godaste broccolisoppan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar