måndag 7 oktober 2013

En liten jullista.

Virrig som jag är hade jag fått för mig att jag började 9:30 istället för 10:30 vilket resulterade i att jag fick sätta mig ner och fördriva tiden lite. Jag är mest glad över att jag kikade på schemat innan jag rusade till bussen, haha..

Ser att alla gör så gosiga jullistor, så jag tänkte, varför inte? Om man inte har något bättre för sig kan man väl lika gärna svara på några frågor. Denna kommer från svenskjuls mysiga blogg.

( cc by: ume-y
namn: christmas lights
länk )

1. Vilket datum klär du granen? 
Dagen innan julafton håller mamma stenhårt på. :)

2. Vilka julmarknader brukar du besöka? 
Lisebergs marknad brukar jag göra tid för, annars är jag rätt dålig på att gå på marknader då jag aldrig finner tid. Som liten åkte jag alltid till Olles gård med mormor och morfar.

3. Om du julpysslar vad gillar du bäst att göra då? 
Är inte så pysslig av mig men tycker det är roligt att köpa de små pysselpaketen från Panduro, och göra tomtar, änglar, etc. (Händer väl en gång om året ungefär, haha)

4. Brukar din stad/by pynta mycket eller lite? 
I Lerum är det inte så mycket pynt mer än i centrum då vi brukar ha juleljus runt byggnaderna och en enorm gran i mitten. Göteborg dock (räknar det fortfarande som min stad, bodde där till jag var 13, hehe) har ofta ljus hängda mellan byggnaderna, och Nordstan har generöst med julpynt i taket. 

5. Har ni tomte? 
Bara när vi firar med pappas familj på julafton. Vartannat år är vi med mammas sida på julafton, och vartannat med pappas. Vi har det endast med pappas sida eftersom jag är yngst på mammas sida, och där slutade vi med det tiiiidigt, haha (pekar på min presentation)

6. I vilka rum brukar ni ha julgardiner? 
I köket bara.

7. Vad gör du dan förre dopparedagen?
Julskinkan! Och bara myser. :)

8. Vad är viktigaste som du måste baka till jul?
Lussekatter! 


9. Favoritjulgodis som måste finnas på ditt gottebord?
Wienernougat har blivit en sak jag tar lite för givet.

10. Dricker ni glögg på julafton i så fall när på dagen?
De vuxna dricker glögg när alla gäster har kommit. Själv tycker jag inte om det något vidare..


11. Vem är det som julpyntar hemma hos er? 
Det får jag stå för, mina föräldrar överlåter det mesta till mig för att slippa stressen. (Jag gör det så gärna)

12. Julknäcke eller vörtbröd? 
Vörtbröd alla gånger!

13. Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton? 
Absolut inte.

14. Hur ser din julfrukost ut? 
Te och vörtbröd med julskinka och senap! 

15. Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av någon i din släkt? 
Jag har inte receptet men mormors grönkål är det absolut godaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar