lördag 30 november 2013

Innan första ljuset brinner.

Imorgon är det advent! Det vet väl varenda kotte, men jag var bara tvungen att säga det. Helt otroligt hur fort tiden har gått! Känns som om det var igår jag satt och led för att det bara var Oktober och inget händer. Nu händer ju allt på en gång.

Idag var jag och en vän på Hagas julmarknad. I typ fem minuter. Att gå till en marknad första dagen den är öppen när det dessutom är lönehelg är väl kanske inte den bästa idén jag haft, om man säger så. Det var så mycket folk att jag knappt fick en skymt av vad stånden hade att erbjuda, och det blev bara trångt och jobbigt. Så det gör jag inte om. Vi bestämde oss för att gå tillbaka en annan dag.

Istället för att knuffas på marknaden strosade vi runt i stan i jakt på julklappar. Jag hittade bara en, men det känns ändå som att jag börjar bli färdig med klapparna. Nu har jag bara ett fåtal kvar, det känns bra, för då kan jag fokusera på annat framöver.

Förutom min fjuttiga julklapp hittade jag även fyra små tomtar inne på Albrekts Guld för bara 49 kronor. Jag har inte så mycket julpynt som passar mitt rum, men dessa fyra små gubbar kommer passa perfekt på min fönsterbräda.



Som ni kanske ser är de lite kladdiga, men jag har inget emot det för jag tycker det ger karaktär. De blir lite unika med sina tafatta fläckar, och de känns lite mer som mina då. Det var samma sak med mina renörhängen. Så länge det inte är en större defekt har jag absolut inget emot det. Och priset gjorde det värt det.






3 kommentarer:

  1. Åh vilka söta små tomtar!! Jättefina.

    Usch, jag vet precis hur det är att trängas på en julmarknad sådär när man inte ens ser stånden för alla människor. Inte kul alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det gör det bara till ett stressmoment. :(

      Radera
  2. Men gud så söta dom är! Håller helt med dig, att dom inte är perfekta gör dom helt klart extra mysiga!

    SvaraRadera