tisdag 16 augusti 2016

Bucket list

Idag började jag skolan. Det känns bra att komma tillbaka igen med några enstaka kurser bara för att få känna lite på hur det är att plugga igen. Jag tog ju studenten förra året så har haft en liten paus.

Som alltid så får skolstart mig att tänka på hösten. Det är ju lite som ett avslut för sommaren, trots att Augusti inte är slut eller September kan överraska med sensommarkvällar. Och tänker jag på hösten, så tänker jag ju självklart på förberedelser inför julen.

Jag är lite kluven med bloggen. Den slutar ju alltid så tvärt så fort det blir stressigt i livet, och det känns så tråkigt. Men samtidigt vill jag verkligen blogga om saker som inspirerar och händer runt omkring mig. Julbloggar följer jag massor, och jag känner aldrig att min blogg blir lika bra. Jag är aldrig först med nyheter eller särskilt bra på att pyssla. Så jag tänkte att jag i år ska ägna mig åt saker som intresserar mig mer, inspirerat av hösten och julen, som bland annat;

  • Skönhet/Hudvård
  • Hälsokost
  • Bakning (för i juletider ska man unna sig! Nej, stryk det, man ska alltid unna sig!!)
  • Estetiska bilder
  • Husmorstips
  • Julklappstips
  • Övrig vintervardag
Självklart kommer jag inte bara hålla mig till detta, men det är än så länge vad jag känner mig bekväm med. Vi får se hur det går och om jag har tid att blogga när jag både jobbar och pluggar.

Sitter nu i pyjamas, dricker grönt chai-te och drömmer mig bort om kyligare kvällar och orangea löv. Gick in på Pinterest och hittade denna mysiga lilla bucket list! Några av grejerna kan man ju i alla fall prova. 

Bildkälla och artikel här. 



2 kommentarer:

  1. Låter som jättebra saker att blogga om :) jag har ett inlägg om min jul bucket list som kommer upp på bloggen snart. Kanske kan du få lite idéer där till julen :)

    SvaraRadera