tisdag 15 september 2015

Älskade mys...

Att städa med julmusik i bakgrunden och hagel smattrandes mot fönsterrutorna... Det är väl ändå höjden av höstmys? Kan inte vänta tills mina rum är pyntade med glitter och tomtar och julbelysning... Skönt att drömma sig bort lite när det är lite bitande kallt ute och inte mycket annat händer en tisdagskväll som denna. :)

Santababy gjorde en jätterolig liten lista som jag tänkte svara på. Älskar alla dessa påhittiga listor alla kommer på! Själv har jag ingen sådan fantasi, haha.

En perfekt julig dag

äter jag: Gröt, lussebullar, och mammas Porterstek!
dricker jag: Julmust och julte!
lyssnar jag på: White Christmas av the Drifters... Mys på hööög nivå!
tittar jag på: Love actually eller Christmas with the Kranks.
känner jag doften av: Lussebullar i ugnen och granen i vardagsrummet. :)
är jag med: Mina nära och kära. Familj samt vänner.
bakar/lagar jag: Skumtomtefudge, Wienernougat och lussebullar! 

Dagen innan julafton ser ut så här:Min storasyster och jag är på den årliga lutfisksmiddagen hos mormor och morfar. Däremot äter jag inte lutfisk så mormor lagar fantastisk lax till oss som inte kan förmå oss att äta den vita geggan, haha. Sedan åker vi hem till mamma och pappa och tittar på Bingolotto och äter julskinkesmörgås. Vanligtvis brukar jag också få slå in de sista julklapparna då min familj gillar att ge mig den uppgiften i sista minuten... :)
På julaftonskväll brukar jag: Pusta ut och bara umgås med familjen. Ofta är ju julklappskaoset slut och det enda man behöver göra är att ta det lugnt, äta för mycket, dricka för mycket, och tjöta!
På juldagen känner jag:Att jag vill ha vår, haha.

Bildkälla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar